19 Temmuz 2011 Salı

Üretim Sektöründe Bilgi Teknolojileri

- Türkiye'de üretim sektörünün gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu gelişim sürecinde bilişim teknolojilerinin kullanımı şirketlere ne tür faydalar sağlıyor?
Global piyasada gün geçtikçe artan rekabet ile birlikte diğer parametrelerin yanında, üretim endeksleri, ülkelerin gelişmişlik göstergesi olarak sivrilmeye başladı. Aynı zamanda üretimin pazarlanması ve farklı piyasalara sunulabilmesi, ülkeleri ve şirketleri yeni rekabetçi çözüm arayışlarına itti. Bu Türkiye’deki üretim sektöründe de gözlemlenebilen bir trend. Doğru noktalarda kontrolü sağlamak ve maliyetleri düşürerek karlılığı arttırabilmek adına, şirketler BT yatırımlarına ve özellikle ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) çözümlerine ilgi gösteriyorlar. BT çözümleri ile şirket içi üretim süreçlerinin optimizasyonu günümüzde şirketler için önemli bir hedef haline gelmiştir.
- Üretim süreçlerine BT’nin katkılarını küresel ölçekte rekabet açısından baktığınız zaman ne tür katkıları olacaktır?
Talep planlamaları ile paralelinde gerçekleştirilen üretim ve tedarik ağı planlamalarının iyileştirilmesi, bu süreçlerdeki stok optimizasyonları, üretim birim maliyetlerinin düşürülmesi, birim maliyetlerin direkt olarak etkilediği satış süreçleri ve dolayısıyla satış fiyatlarının optimizasyonu ve sonuç olarak CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), globalleşmeyi gözüne kestiren ve bu yolda BT çözümlerine sırtını dayayan üretim şirketlerinin sağlayacağı stratejik ve operasyonel avantajlar.
- Özellikle KOBİ düzeyindeki şirketlerin BT yaklaşımlarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bu stratejik ve operasyonel hedeflerin sadece büyük ölçekli şirketler tarafından değil, KOBİ’ler tarafından da belirleniyor ve benimseniyor olması şaşırtıcı olmadığı gibi, uzun vadede global pazarda varolmak isteyen bu şirketlerin vizyonunu da ortaya koymaktadır. BT çözümleri sadece üretim şirketlerinin değil, süreçlerinde belli bir standardizasyon sağlamak isteyen, adım adım gelişime inanan ve yaptığı yatırımın sağlayacağı avantajlara vakıf KOBİ’lerin de radarına girdi. Sonuç olarak bu alandaki yatırımlar, gerek şirketler gerekse BT çözüm sağlayıcıları açısından ciddi bir ivme kazandı. Günümüzde, birbirinden ayrılması mümkün olmayan BT ve ERP çözümleri, SAP AG gibi piyasada lider konumda olan bir firma tarafından dahi, sürekli değişen pazarda müşteri memnuniyetini sağlayabilmek amacıyla  revize edilmekte ve bu bağlamda KOBİ’ler için özel sürümler piyasaya sürülmektedir.
Canku Bulak, Bimsa SAP DAnışmanlık Destek Merkezi Birim Yöneticisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder