19 Temmuz 2011 Salı

Mobil CRM Çözümleri

Bilgi çok daha “hızlı” ve “kolay” erişilebilir ve kullanılabilir olmak zorunda. Herkes gibi iş dünyası da gittikçe daha fazla mobiliteye ihtiyaç duyuyor ve mobil çözümleri talep ediyor. 2011 yılı ve önümüzdeki yıllarda tercih uygulamalar arasında aslan payını mobil uygulamalar alıyor.
Mobil uygulamalara yönelik ihtiyacın üç farklı boyutu var. Genel koşullar açısından bakıldığında müşteri beklentilerine hızlı cevap verebilmek ve rekabet ortamında ayakta kalabilmek önemli konular. İş hayatı açısından bilgiye her noktadan sürekli erişim ve mobil uygulamaların kullanılabileceği iş senaryolarındaki artış konuları öne çıkıyor. Son olarak teknoloji yönünden baktığımızda mobil cihazların yazılım ve donanım kapasitelerinin arttığını ve bulut bilişim sayesinde mobil cihazlar üzerinde veri tutma ihtiyacının azaldığını söylemek mümkün.
Birçok alanda olduğu gibi mobil çözümlerde de liderliği ele geçirmek isteyen SAP, web tabanlı SAP CRM 2007 ile başlayan CRM çözümleri konusundaki yükselişini, bulut bilişim altyapısına sahip CRM çözümleri ile devam ettirdi ve Sybase gibi güçlü bir mobil çözüm geliştiricisi şirketi bünyesine kattı.  Sybase ile birlikte geliştirdiği ve epeyce ses getireceği kesin olan uygulamasının arayüzü oldukça başarılı. Uygulama üzerinde kullanılabilecek senaryoları şöyle sıralayabiliriz:
-          Müşteri Yönetimi
*Temel Bilgiler
*İlgili Kişi Bilgileri
*Müşteriyle yapılan son etkileşimlere erişim
*Müşteriye telefon, e-mail ve navigasyonla doğrudan erişim
-          Mobil Satış Yönetimi
*Aktivite Yönetimi
*Fırsat Yönetimi
*Teklif ve Sipariş Yönetimi
-          Mobil Pazarlama Yönetimi
*Aday Müşteri Yönetimi
*Anket Yönetimi
-          Mobil Servis Yönetimi
*Hizmet Talebi Yönetimi
*Servis için Aktivite Yönetimi
-          Raporlama
*Temel raporlara online ve offline erişim
*Rapor sonuçlarına göre aksiyon planı yapılması
Erkan Kaya, Bimsa CRM Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder